Jak wykorzystać influencer marketing w kampaniach reklamowych?

Influencer marketing to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów marketingu. Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka, a do najważniejszych z pewnością należy różnorodność kanałów, które w ten sposób można wykorzystać, precyzja dotarcia do konkretnej grupy docelowej i możliwość stworzenia przyjaznego, nienachalnego komunikatu. Jak pokazują badania, influencer marketing pozwala wygenerować nawet sześciokrotnie lepsze rezultaty niż inne narzędzia digital! Wyjaśniamy, jak można wykorzystać tę moc i na co zwrócić uwagę, planując takie właśnie działania.

Chcąc promować swoją markę poprzez wsparcie działań reklamowych influencer marketingiem, możesz działać na własną rękę lub skorzystać z pomocy ekspertów. Jeśli skorzystasz z usług agencji, w zamian za wynagrodzenie, otrzymasz fachową obsługę. Agencje dysponują danymi. Posiadają również wiedzę i praktykę w prowadzeniu kampanii, mogą również doradzić jaką formułę powinna przybrać współpraca z influencerem.

Spis treści

Czym jest influencer marketing?

Zacznijmy jednak od początku, czyli od definicji influencer marketingu. Mówiąc najprościej, influencer marketing to działania reklamowe i promocyjne, w których główną rolę odgrywa influencer, czyli osoba docierająca do swoich odbiorców za pośrednictwem kanałów cyfrowych i przekazująca określone komunikaty marketingowe. W ten sposób może wpływać na opinie i decyzje zakupowe swoich odbiorców.

Najczęściej sposobem dotarcia są platformy społecznościowe – głównie profile influencera w social mediach, rzadziej kanały samej marki. Zdarzają się także kampanie reklamowe w innych mediach, na przykład telewizji czy portalach internetowych, oraz reklamy outdoorowe.

Jak wybrać influencera?

Jak wybrać odpowiedniego influencera? Zanim podejmiesz decyzję o współpracy, dokładnie przeanalizuj twórczość konkretnej osoby. Zweryfikuj jakość materiałów, sposób przekazu, publikowane treści. Upewnij się, że poprzez daną postać faktycznie możliwe będzie dotarcie go grupy docelowej ustalonej w założeniach projektu. Zdarza się na przykład, że kanał skierowany jest przede wszystkim do osób młodych – jeśli oni nie są twoim targetem, komunikacja będzie bezcelowa.

Influencer w liczbach

Nie patrz wyłącznie na liczbę obserwujących dany kanał lub profil. Dużo bardziej miarodajne są wyświetlenia poszczególnych materiałów oraz zasięgi w obrębie twojej grupy docelowej. Może zdarzyć się również, że influencer, ze względu na specyfikę działania algorytmów, nie może pochwalić się dużą liczbą subskrybentów, jednak mimo to jego treści docierają do szerokiej grupy widzów lub osób reagujących na materiały.