Czy warto prowadzić bloga firmowego? Podstawowe zalety

Firmowy blog to zdecydowanie najlepsze miejsce na skuteczne wypromowanie oferowanych usług i produktów. Kluczowe jest oczywiście to, aby blog był prowadzony na odpowiednio wysokim poziomie merytorycznym. Dzięki temu zyska się nowych klientów i zadba się o wzrost rozpoznawalności marki. To niepowtarzalna szansa na dotarcie z ofertą do wybranej grupy docelowej i stworzenie bliskiej więzi z klientami.

Spis treści

Prowadzenie firmowego bloga – co za tym przemawia?

Prowadzenie bloga firmowego niesie za sobą mnóstwo zalet. Wystarczy wspomnieć m.in. o tym, że na blogu można nie tylko publikować kolejne artykuły i teksty, ale też odpowiadać na komentarze i uczestniczyć aktywnie w rozmaitych dyskusjach. Odbiorcy szybko zauważą, że nie są lekceważeni i właściciel bloga interesuje się ich poglądami, pomysłami oraz opiniami. Zapamiętają stronę i będą na nią częściej zaglądać, polecając ją też swoim znajomym.

Godne uwagi jest to, że eksperckie treści, które pojawiają się na blogach są w stanie wpłynąć na skuteczniejsze pozycjonowanie stron internetowych. Wystarczy dzielić się swoją wiedzą z innymi osobami oraz regularnie publikować treści poradnikowe (najlepiej powiązane z konkretnym produktem lub branżą, w której obraca się właściciel bloga).

Blog firmowy – kogo to zainteresuje?

Blog firmowy zainteresuje zarówno mniejszych, jak i większych przedsiębiorców. W ten sposób zyskuje się większe szanse na rozwój lub też utrzymanie dotychczasowej pozycji rynkowej i zdobycie przewagi nad konkurencją.

Istotne jest to, aby treści na blogu były regularnie aktualizowane. Nie wypada zostawiać odbiorców z samą stroną na dłużej niż kilka dni, bo szybko można ich stracić. Jeśli na blogu będą się pojawiać wyłącznie merytoryczne treści, oznacza to jedno – nastąpi wzrost zaufania do danej firmy oraz oferowanego produktu. Warto o to dbać i nie lekceważyć swoich podstawowych obowiązków.

Prowadzenie bloga firmowego – czym się kierować?

Dbając o wizerunek firmy trzeba mieć pełną świadomość tego, że na blogu nie mogą się pojawiać przypadkowe artykuły, które nie wniosą nic nowego, a mogą jedynie zniechęcić potencjalnych klientów. Prowadząc firmowego bloga warto kierować się następującymi zasadami:

  • zaprezentowanie się w roli eksperta,
  • stawianie na teksty poradnikowe – wypada sobie zadać kilka istotnych pytań: co chciałby przeczytać klient? jakich produktów i rozwiązań szukają klienci? jakie frazy powiązane z branżą są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę internetową?,
  • tworzenie contentu, który wywoła sporą dyskusję (możliwość odpowiadania w komentarzach i troska o odbiorców),
  • prowadzenie bloga zgodnie z podstawowymi zasadami SEO – dzięki temu zwiększy się m.in. ruch organiczny z wyszukiwarek i zbuduje się mocną pozycję na poszczególne frazy kluczowe.

Jeśli ktoś do tej pory nie miał styczności z firmowymi blogami powinien najpierw poprosić o wsparcie zaufanych specjalistów z agencji reklamowej lub interaktywnej. Dzięki temu uda się uniknąć rażących błędów na samym początku przygody z blogowaniem.