Lista mailingowa – co to jest?

Dobrze funkcjonujący biznes w dzisiejszych czasach oznacza m.in. stały kontakt z klientami. By nie tracić czasu na wysyłanie maili do każdego z setek klientów osobno, można stworzyć listę mailingową, która znacznie ułatwia to zadanie. Bez niej prowadzenie biznesu jest trudniejsze i bardziej czasochłonne. Ludzie marzą o pracowaniu szybciej i skuteczniej, a zapewnia to lista mailingowa. Czym jest? Jak wygląda e-mail marketing?

Spis treści

Lista mailingowa – co to jest?

Popularne newslettery bazują właśnie na listach mailingowych. Otrzymując nawet osobiste e-maile, w których w tytule znajduje się Nasze imię, dostajemy automatycznie wysyłany list elektroniczny. Nie jest możliwe, by wysłać osobiście e-maile promocyjne czy informacyjne do setek klientów w jednym czasie lub zaraz po zakupie produktów. Ułatwieniu i zautomatyzowaniu tego zadania służy właśnie lista mailingowa. To baza kontaktów w formie adresów e-mail, które są zbierane bezpośrednio od klientów.

E-mail marketing służy przedsiębiorcom do informowania o nowych produktach, promocjach czy wydarzeniach. Nie oznacza to jednak, że zapisując się na listę mailingową, otrzymasz wyłącznie oferty, które mają skłonić Cię do zakupów. Coraz częściej spotyka się edukacyjne czy informacyjne newslttery, które – oprócz sprzedaży produktów – mają na celu zadbanie o odbiorcę i wysłanie mu przydatnych informacji.

E-mail marketing – dlaczego warto?

E-mail marketing jest ogromnym ułatwieniem dla każdego przedsiębiorcy. Adresy e-mail są najczęściej zbierane, gdy klient dokonuje zakupu w sklepie internetowym. To jednak nie jedyna dostępna opcja. Zapis na newsletter może być promowany także na blogach czy w Social Mediach.

Po co zbierać adresy e-mail?

Stworzenie listy mailingowej to pierwszy krok do automatyzacji kontaktu z klientami. Czasy, w których trzeba było pisać każdy e-mail osobno już dawno minęły. Korzystając z programów, które umożliwiają tworzenie list mailingowych (np. MailerLite, Mailchimp), możemy wysyłać w tym samym czasie e-maile do nawet tysięcy odbiorców jednocześnie. Ważne jest to, że wiadomości te mogą być nadal spersonalizowane i zawierać imiona odbiorców w tytułach wiadomości, czy powitaniach.

Lista mailingowa umożliwia także zaplanowanie wysyłki e-maili. Wystarczy przygotować je wcześniej, wybrać konkretną datę i godzinę, a wiadomości automatycznie zostaną rozesłane do odbiorców.

E-mail marketing – jakie wiadomości zawiera?

Posiadając listę mailingową, można prowadzić szeroko pojęty marketing internetowy. W wiadomościach do klientów czy odbiorców można wysyłać:

  • zapowiedzi nowych produktów,
  • informacje o promocjach i nowościach,
  • informacje o wydarzeniach,
  • ważne zmiany danych czy regulaminów,
  • przypomnienia np. o kończącej się przedsprzedaży czy promocji.

Oprócz tego w e-mailach można udostępniać darmowe materiały do pobrania, np. w formie PDF lub linki do tekstów blogowych. Sam e-mail może zawierać także treści poradnikowe, informacyjne czy być po prostu miłą wiadomością skierowaną do klientów.

Lista mailingowa pozwala utrzymać kontakt z klientami i sprawić, że będą oni czuć się przywiązani do danej marki. Posiadanie listy mailingowej ułatwia prowadzenie marketingu internetowego, warto więc budować ją od samego początku istnienia firmy.