Dlaczego zautomatyzowany proces sprzedażowy jest dobry dla biznesu

Jaka jest różnica między dobrym sprzedawcą a świetnym sprzedawcą? Zorganizowany proces. Wystarczy, że zapytasz jakiegokolwiek znakomitego sprzedawcę, a wszyscy się zgodzą, że posiadanie usystematyzowanego podejścia do sprzedaży (jak również posiadanie świetnych produktów i cen itp.) jest kluczem do ich sukcesu.

Proces sprzedaży to sposób wizualizacji, strukturyzowania i zarządzania ciągiem sprzedaży, pozwalający na jak największą ich automatyzację cyfrową i skupienie się na dostarczaniu wartości.

Jeśli nie korzystasz z procesów sprzedażowych, najprawdopodobniej wykonujesz ręcznie zadania, które można zautomatyzować, wymyślając na nowo koło na każdym kroku i nie wykorzystując w pełni każdej dostępnej okazji, szczególnie w zakresie powtarzania sprzedaży i rozwijania lojalności klientów. Kto może sobie pozwolić na taką stratę czasu i pieniędzy?

Czym jest zautomatyzowany proces handlowy?

Mówiąc wprost, jest to seria kroków, które prowadzą potencjalnego klienta do szczęśliwego nabywcy i nie tylko. Doskonale sprawdzają się w biznesie, ponieważ są powtarzalne, konfigurowalne, z możliwością personalizacji i cyfrowe. Widzimy procesy sprzedażowe w całym Internecie — czasami nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy.

Na przykład:

  1. Strona internetowa przyciąga odwiedzających poprzez reklamę online, recenzję lub link partnerski.
  2. Odwiedzający jest zainteresowany wizerunkiem produktu lub ofertą.
  3. Informacje dla potencjalnych klientów na temat produktu, ceny, funkcji, korzyści itp. (Tu kończy się rola tradycyjnej strony internetowej).
  4. Klient dodaje produkt do swojego koszyka.
  5. Klient jest informowany o produktach uzupełniających podczas przeglądania swojego koszyka.
  6. Klient dodaje do koszyka produkt uzupełniający.
  7. Klient dokonuje zakupu w kasie i kończy zakupy.
  8. Klient jest proszony o uzupełnienie oferty o produkty, które można znaleźć podczas płacenia.
  9. Klient otrzymuje pocztą elektroniczną pokwitowania i szczegóły dotyczące jego obsługi.
  10. Klient otrzymuje regularnie wiadomości e-mail z informacjami o nowych produktach, w zależności od swoich preferencji.
  11. Klient jest zachęcony do produktu za pomocą zwykłej wiadomości e-mail i ponownie wchodzi do procesu w drugim etapie.

Prawdopodobnie bardzo dobrze znasz sposób, w jaki to działa, ponieważ zapewne wielokrotnie dokonywałeś zakupów w tych etapach.

Proces jest dość prosty, ale myślenie stojące za nim jest wyrafinowane. Internetowi giganci, tacy jak eBay czy Amazon, widzieli korzyści płynące z zastosowania procesów sprzedażowych dziesiątki lat temu, a teraz co roku wydają miliony, wykorzystując wielkie dane i nauki behawioralne, aby dopracować i udoskonalić swoje metody w celu maksymalizacji przychodów ze sprzedaży.

Nie potrzebujesz milionów, aby skopiować ich podejście, ponieważ wszyscy możemy zastosować procesy sprzedaży w naszym biznesie. Oczywiście, jeśli jesteś programistą i naukowcem zajmującym się danymi, a także sprzedawcą detalicznym lub sprzedawcą cyfrowym, możesz zbudować schemat samodzielnie od podstaw — ale kto ma na to czas, zasoby i know-how? Zamiast tego, wybierz rozwiązanie gotowe do użycia.
Może to być uciążliwe przy wprowadzaniu systemu lub metodologii do Twojej firmy. Zastosowanie gotowego rozwiązania schematu sprzedażowego daje Ci coś więcej niż tylko stronę internetową i proces sprzedaży, daje Ci wgląd, odpowiednie badania i wskazówki od ekspertów, którzy od dziesięcioleci zajmują się marketingiem cyfrowym. Dzięki odpowiedniemu przeszkoleniu w zakresie stosowania tej metodologii możesz szybciej i po mniejszej ilości błędów zwiększyć swoje przychody.