Kim są najlepsi polscy budowniczowie CV?

Napisanie dobrego CV ma kluczowe znaczenie i zwiększa szansę na otrzymanie pracy. Należy zdawać sobie sprawę, że konkurencja na rynku jest naprawdę duża, dlatego też tak ważne jest to, by ten dokument spełniał określone wymagania formalne. Jednocześnie nie ma czegoś takiego jak jeden szablon, który pasuje do wszystkich zawodów. Dziś podpowiemy Wam, jak przygotować dobre CV.

Dobre CV, czyli jakie? Co musi zawierać?

Biorąc pod uwagę, jak duża panuje konkurencja na rynku pracy, okazuje się, że nie wystarczy mieć tylko kwalifikacje, lecz trzeba też umieć się zaprezentować. Pierwszym krokiem do autoprezentacji jest właśnie CV. Musi być ono ciekawe dla potencjalnego pracodawcy, ale też mieć estetyczną, formalną formę. Nie można zapominać, że nawet drobny błąd może zdyskwalifikować z dalszego procesu rekrutacji. CV musi być dopasowane do oczekiwań potencjalnego pracodawcy. Na pewno CV powinno być czytelne, ale też spełniać oczekiwania rynkowe. Należy podać w nim wszystkie niezbędne dane, przy czym adres nie jest konieczny, natomiast trzeba podać e-mail oraz numer telefonu. W kolejnym etapie należy podać swoje wykształcenie. Powszechnym błędem jest opisywanie pełnej ścieżki zawodowej, która obejmuje np. szkołę podstawową czy gimnazjum. Jeżeli posiadacie szersze wykształcenie, to należy podać wszystkie kierunki ukończonych studiów i studiów podyplomowych. Czas podać doświadczenie zawodowe, w którym należy umieścić pełne nazwy dotychczasowych pracodawców, zajmowane stanowiska oraz okres pracy. Część opisująca doświadczenie powinna być umieszczona pod danymi kontaktowymi. Wbrew pozorom, przygotowując ten dokument formalny bardzo łatwo popełnić błąd. Na szczęście można sobie pomóc i zwiększyć prawdopodobieństwo otrzymania zatrudnienia, wystarczy tylko postawić na najlepszy kreator CV. Trzeba przyznać, że to narzędzie jest niezwykle pomocne. Poprowadzić Was przez wszystkie kroki, a więc na pewno zamieścicie w swoim CV wszystko, co niezbędne.

Co jeszcze powinno znaleźć się w CV?

Autoreklama ma kluczowe znaczenie. Jeżeli staracie się o pracę np. w agencji marketingowej, to w wielu przypadkach kreatywność jest wymagana. Warto opisać np. jakie posiadacie dodatkowe certyfikaty, jakie szkolenia ukończyliście, gdyż to może wpłynąć na Waszą ocenę. Możecie też opisać znajomość języków obcych, przy czym należy to zrobić obiektywnie i nie przeceniać swoich umiejętności. Podczas wielu rozmów kwalifikacyjnych umiejętności są sprawdzane. Pamiętajcie, że jeżeli aplikujecie do pracy, gdzie znajomość języków obcych nie jest zupełnie potrzebna, to nie musicie skupiać się na tym aspekcie.