5 Czynników wpływających na kulturę firmy, o których nie myślałeś

Kultura jest jedną z tych rzeczy, które są łatwe do zaprezentowania, ale trudne do zrealizowania. Przykład: 94% kadry kierowniczej zgadza się, że kluczem do sukcesu jest odrębna kultura pracy, a mimo to 63% pracowników deklaruje, że czują się zdezorganizowani w pracy.

W obecnych, niepewnych czasach, kultura firmy jest jedną z ostatnich rzeczy, o których myślą liderzy biznesowi, ponieważ samo utrzymanie się w biznesie szybko stało się regułą gry. Jednak firmy, które nie traktują kultury poważnie, prawdopodobnie na tym cierpią: niskie morale pracowników obniżają wydajność i zwiększają rotację pracowników, a są to dwie rzeczy, na które większość firm po prostu nie może sobie teraz pozwolić.

Jeśli masz zamiar wykorzystać kulturę w celu wzmocnienia swojej działalności, upewnij się, że zmienisz wszystko. Oto 5 czynników wpływających na kulturę firmy, o których prawdopodobnie nie pomyślałeś.

Spis treści

Środowisko

W normalnych czasach biuro jest ogromnym czynnikiem decydującym o zadowoleniu pracowników. Oświetlenie, układ, jakość powietrza mają duży wpływ na to, jak dobrze pracownicy sobie radzą z pracą. Uważne obserwowanie przestrzeni wewnętrznych jest bardzo ważne dla rozwoju kultury w biurze.

Niestety, nie są to normalne czasy, a firmy muszą reagować poprzez tworzenie kultury pracy na odległość. Jeśli Twoja firma przechodzi do pracy zdalnej, włóż w nią tyle samo uwagi, ile w jej fizyczną strukturę. Stwórz różne grupy na platformie internetowej, które odzwierciedlają rozmowy, normalnie odbywają się w biurze, lub zorganizuj regularne rozmowy między pracownikami, którzy normalnie siedzą obok siebie. Być może nigdy nie będziesz mógł w pełni odtworzyć swojego biura w wersji zdalnej, ale zrobienie tylko drobnej rzeczy może w tej chwili znacznie poprawić kulturę i morale.

Oczekiwania pracowników

Tworzenie pozytywnej kultury organizacyjnej to nie tylko to, co możesz zrobić to też oczekiwania pracowników. Jeśli Twoi pracownicy czują się zawiedzeni tym, co zapewniasz, zawsze będzie to miało negatywny wpływ na kulturę pracy.

Najlepszym sposobem na zrealizowanie oczekiwań jest pełne omówienie ich ze wszystkimi nowymi pracownikami. Zdrowy proces adaptacji nie powinien polegać jedynie na aklimatyzacji nowych pracowników w Twoim biurze; powinien obejmować wyraźną rozmowę zarówno o tym, czego oczekują od swojego stanowiska, jak i o tym, co jesteś w stanie zaoferować. Jeśli na przykład zatrudnisz pracownika, który chciałby zainwestować w rozwój zawodowy, będziesz musiał znaleźć sposób na pracę z tym pragnieniem, aby utrzymać zdrową kulturę.

Harmonogram równowagi

Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, trudno jest zapobiec pracy po godzinach. Profesjonaliści pracują obecnie na rekordowym poziomie, a 94% z nich poświęca na pracę 50 lub więcej godzin tygodniowo. Im bardziej pracownicy pozwalają, aby ich praca przejęła życie osobiste, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo, że naprawdę będą czerpać radość z pracy, obniżając tym samym kulturę pracy.

W sytuacji, gdy pracownicy utknęli w domu, może być trudno uregulować, ile czasu poświęcają na pracę. Zawsze zachęcaj swój zespół do zakończenia pracy po ukończeniu dnia i postaraj się ograniczyć ilość wysyłanych po godzinach e-maili lub zadań. Jedynym sposobem na zapewnienie, że Twoi pracownicy mają odpowiednią ilość czasu osobistego, jest po prostu zapewnienie im łatwego do opanowania nakładu pracy. Regularnie sprawdzaj swoich pracowników i przekonaj się, jak dobrze wykonują swoją pracę. Dając każdemu z nich dokładnie to, z czym mogą sobie poradzić, dzięki temu możesz mieć pewność, że nie rozwijasz kultury wypalenia.

Twoi klienci

Od początku kryzysu COVID-19 przedstawiciele działu obsługi klienta zaobserwowali 250% wzrost liczby trudnych interakcji z klientami. Praca z trudnymi klientami może stanowić poważny drenaż dla energii i morale. Nie wszystkie przedsiębiorstwa mogą kontrolować, kim są ich klienci, ale wszystkie przedsiębiorstwa mogą wprowadzić środki ułatwiające pracę swoim pracownikom.

Jedną z opcji jest przejście przez wewnętrzny proces weryfikacji, który identyfikuje klientów, którzy mogą być szczególnie trudni w obsłudze, jak również wyselekcjonuje tych łatwych. Postaraj się sprawiedliwie rozdzielić tych klientów w całym zespole, tak aby każdy pracownik miał pod tym względem sprawiedliwe obciążenie pracą. Uniemożliwienie najtrudniejszym klientom na obciążanie pracowników jest kluczem do powstrzymania ich przed obniżaniem kultury organizacyjnej.

Misja biznesowa

Aby firma mogła w ogóle myśleć o kulturze, musi mieć misję. Pracownicy nie mają nic, co by ich łączyło, jeśli nie mają wspólnego celu, do którego dążą. Nawet jeśli Twoja firma ma dobrze określone cele w zakresie sprzedaży, może nie mieć bardziej długoterminowej perspektywy działania.

Coś tak prostego, jak napisanie sensownej wizji może być świetną podstawą do nadania sensu Twojemu zespołowi. Zdefiniowanie etosu i wartości firmy tworzy centrum, wokół którego pracownicy mogą budować kulturę, wzmacniając w ten sposób Twoją firmę.

Kultura może być trudna do określenia w kategoriach ilościowych, ale wprowadzenie pozytywnej kultury wiąże się z poważnymi korzyściami. Utrzymanie spójności może być trudne w takich czasach, ale jest tak samo ważne, jak zawsze, od tego może zależeć przyszłość Twojej firmy.