Facebook Business Manager – jak założyć i skonfigurować

Facebook jest największym obecnie na świecie serwisem społecznościowym. Codziennie loguje się na nim około 2 miliardów osób. Serwis ten pozwala na wymianę wiadomości, zdjęć, multimediów i plików. Pozwala tworzyć grupy i własne sieci. Prawie każdy chce być jego częścią. Facebook to również nieskończona przestrzeń reklamowa i idealne miejsce do promowania własnej firmy.

Możliwość rozmowy z potencjalnymi i obecnymi klientami, lokowanie reklamy w konkretnej grupie odbiorców czy możliwość oddzielenia konta biznes od prywatnego jest tym, co przyciąga firmy na ten portal społecznościowy. W profesjonalnym prowadzeniu profilu firmowego pomoże Facebook Business Manager.

Wielu właścicieli firm zastanawia się, do czego jest mi to potrzebne, skoro świetnie radzę sobie, prowadząc zwykłe konto firmowe?

Facebook Business Manager – po co mi to?

Zadając sobie kilka prostych pytań, okaże się, że prowadzenie zwykłego konta dla firmy wcale nie jest takie idealne.

  • czy zdarzyło się, że odpowiadając na pytania klientów, odpowiedź wyszła z prywatnego konta? Chyba nie ma osoby, która nie odpowie twierdząco.
  • czy denerwują nas ciągłe powiadomienia z konta firmowego wyskakujące na prywatnym profilu?Oczywiście, że tak.
  • czy nie chcemy, aby nasi klienci zaglądali nam na prywatny profil? No jasne.

Widać, że pomimo świetnego radzenia sobie ze zwykłym profilem firmowy może on być uciążliwy i ingerujący w prywatne życie. W rozdzieleniu profili firmowego od prywatnego pomoże Facebook Business Manager.

Facebook Business Manager – co otrzymujemy?

Facebook Business Manager jest dla osób, które chcą aktywnie promować swoją markę poprzez konto firmowe. Daje on możliwość zarządzania więcej niż jednym profilem. Wszystkie zasoby firmowe są trzymane w jednym. Wszystkie konta firmowe mogą być połączone w jeden widok. Do kliku prostych kroków sprowadza zakup reklamy na Facebooku. Idealnie wyszukuje zaawansowane grupy odbiorców, nie koniecznie tych standardowych dla naszego produktu. Ma wbudowane narzędzia do monitorowania wyników reklamy na Facebooku czy Instagramie.

Dodatkowo opcja bezpiecznego logowania z możliwością tworzenia wielu kont pozwala kilku osobą na nadzór nad profilem firmowym w social mediach. Dzięki temu można też zlecić prowadzenie konta firmie zewnętrznej.

Komfort zarządzania rolami

Facebook Business Manager jest naturalnym kolejnym krokiem po stworzeniu kont reklamowych i fanpage. Pozwala on wpiąć wszystkie aktywności w jedno wspólne konto i zarządzanie nimi. Oprócz zarządzania kontami firmowymi mamy również możliwość przypisywania i odbierania dostępów. Jest to bardzo ważne w przypadku rotacji pracowników, na zwykłym koncie odchodzący pracownik mógł sprawiać problem z oddaniem dostępu do np. fanpage. Dzięki Facebook Business Managerowi ten problem znika, możemy po prostu odebrać dostęp pracownikowi i przypisać go komuś innemu. Możemy udzielić dostępu zewnętrznej firmie i kontrolować jej działanie. To ponownie kwestia bezpieczeństwa firmy, możliwość kontrolowania postępów działania agencji marketingowej daje gwarancję otrzymania wyników jej pracy w przypadku, nazwijmy to, nieprzyjemnego rozstania.

Zobacz również:  Jak rozpocząć udany biznes zajmujący się dekoracjami do samodzielnego wykonania?

Facebook Business Manager – zakładanie konta

Założenie konta na Facebook Business Manager jest banalnie proste i wystarczy kilka kliknięć i wypełnienie formularza, aby cieszyć się wszystkim korzyściami Managera Firmy.

Zaczynamy krok po kroku.

Tworzenie konta należy rozpocząć od wejścia na stronę www.business.facebook.com i kliknięcie przycisk Utwórz Konto. Spowoduje to pojawienie się okna, w którym należy uzupełnić pola Nazwa Twojej firmy i konta – może być ona zgodna z nazwą firmy, ale nie musi, może być to nazwa marki, lub coś, co pozwoli na identyfikację Twojej firmy. Uzupełnij też pole Twoje imię i nazwisko oraz Firmowy adres e-mail – to powinien być adres e-mail używany do prowadzenia działalność. Na ten adres będą wysyłane wszystkie komunikaty dotyczące konta firmowego.

Kolejne okno to kolejny krok w rejestracji. Należy tutaj podać bardziej szczegółowe dane firmy. Należy uzupełnić adres firmy, adres strony internetowej oraz wybrać cel tworzenia konta. Jeżeli chcesz promować własną działalność, zaznacz pierwszą opcję. Druga opcja jest przeznaczona dla usługodawców pracujących na rzecz innych firm. Na koniec należy kliknąć Wyślij. W tym momencie utworzyłeś swoje konto w Facebook Business Manager. Nie ma oczywiście wymogu, aby całym procesem tworzenia zajmował się właściciel firmy. Może to zrobić oddelegowany pracownik, a następnie nadać właścicielowi rolę administratora.

Facebook Business Manager – konfiguracja konta

Po utworzeniu konta będzie ono dostępne na tej samej stronie co jego tworzenie. Logując się, uzyskacie dostęp do najważniejszych na początku opcji panelu. Znajdują się tutaj Menadżer Firm, czyli widok główny oraz Menadżer Reklam. Po konfiguracji pojawią się kolejne opcje takie jak Grupy Odbiorców czy Piksel. Z tej pozycji można dostać do innych ustawień i funkcji jak na przykład Statystyki Odbiorców.

Na początku korzystania z Menadżera Firm, kluczowe są jego ustawienia. W celu zapewnienia porządku na koncie już od samego początku mamy do dyspozycji oddzielne zakładki. Wszystkie ustawienia znajdują cię w zakładce Ustawienia firmowe. Po lewej strony znajduje się rozwijane menu a w nim:
Użytkownicy, z podziałem na:

Osoby – w przypadku, kiedy chcecie innym osobą dostęp do konta, można to zrobić właśnie tutaj. W tym miejscu można również nadać przypisanym osobą role takie jak moderator, analityk, administrator itp.
Jako osoba zakładająca konto, automatycznie stajesz się administratorem. Kolejne osoby można dodać, wpisując ich adresy mailowe, po otrzymaniu zaproszeń dodane osoby muszą zalogować się do Facebooka poprzez swoje prywatne konta.

Partnerzy – tutaj dodajemy firmy zewnętrzne, które będą zarządzały naszym kontem. Ważne, że w dalszym kroku agencje już wewnętrznie nadają uprawnienia swoim pracownikom i nie musicie już tym się zajmować.

Zobacz również:  Marketing 4p - Definicja i przykłady Marketing Mix

Konta, tutaj znajdują się następujące zakładki:

Strony – tutaj będzie się znajdować główna strona firmowa.

  • utwórz stronę, jeżeli jeszcze jej nie posiadacie,
  • zgłosić prawa do strony,
  • poprosić o dostęp do strony, ta opcja umożliwia zarządzanie stroną klienta.

To ona będzie promowana i na niej będą się skupiać wszystkie działania marketingowe. Jest to najważniejszy zasób Waszej firmy. Tylko jeden Menedżer firmy może zgłosić prawo do strony. Natomiast dostępu do strony można udzielić kilku partnerom.
Jeżeli jeszcze nie macie strony, to kliknięcie Utwórz stronę uruchomi prosty kreator. Jeżeli strona już jest utworzona, to kliknijcie Dodaj stronę. Ważne jest to, że aby dodać stronę, należy być jej administratorem.
W zakładce Konta można także dodawać konta na Instagramie. Wybierając zakładkę Konta na Instagramie i klikając Dodaj.

Konto reklamowe – będzie potrzebne w momencie zakupu płatnych reklam na Facebooku, pozwoli na kontrolę nad wydatkami na reklamę. W tej zakładce również mamy trzy opcje:

  • utwórz konto reklamowe,
  • dodaj konto reklamowe. Jeżeli kupowaliście już reklamy na Facebooku, możecie je tutaj dodać,
  • poproś o dostęp do konta reklamowego.

Zakładając konto reklamowe, warto zwrócić uwagę na jego nazwę, powinna być zbliżona do nazwy Facebook Business Managera. Bardzo ważny jest wybór waluty, prawdopodobnie będzie konieczność zmiany na PLN. Należy też odpowiedzieć na pytanie, czy konto będzie powiązane z płatnościami Waszej firmy, czy pracujecie na zlecenie. Po utworzeniu konta reklamowego należy ustalić formę płatności.

Piksele – Piksel Facebooka jest analitycznym narzędziem, pomagającym mierzyć skuteczność reklamy na podstawie analizy działań użytkowników witryny. Piksel jest bardzo przydatnym narzędziem. Pozwala on na emisję reklam wśród właściwej grupy odbiorców. Ma możliwość skonfigurowania automatycznego składania ofert oraz wykonuje pomiar wyników reklam.

Facebook Business Manager – bezpieczeństwo

Centrum zabezpieczeń jest miejscem, w którym warto na chwilę się zatrzymać i na spokojnie ustawić wszystkie opcje. Facebook zaleca ustawienie dodatkowego administratora, którego rolą jest pomoc w razie utraty dostępu do konta. Taką, zaufaną osobę dodamy właśnie w Centrum zabezpieczeń. To miejsce to również możliwość ustawienia uwierzytelniania dwuetapowego oraz wyrazić zgodę na weryfikację firmy co zwiększy jej wiarygodność i transparentność. Weryfikacja jest konieczna, jeżeli będziecie chcieli korzystać z funkcji dla deweloperów.

Jeżeli chodzi o wstępną konfigurację Facebook Business Managera, to w tym miejscu ona się kończy. Wiadomo już jak założyć nowe konto Managera Firm oraz jak ustawić najpotrzebniejsze funkcje. Facebook Business Manager to jednak znacznie więcej narzędzi. Można w nim skonfigurować wspomniane wcześniej Piksele, śledzące aktywność na kontach, można podpiąć konto na Instagramie i tam prowadzić swoją aktywność. Z kolei narzędzie Audience Insight da możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy odbiorców.
Facebook Business Manager jest wspaniałym narzędziem do zarządzania firmą na tym portalu społecznościowym i warto poznać jego możliwości.