7 Najlepszych pomysłów marketingowych na aplikacje mobilne w e-commerce

Handel elektroniczny w ostatnim czasie gwałtownie się rozwija, a dla każdej firmy z branży handlu detalicznego i e-commerce, efektywny sklep e-commerce to droga do celu. Udana aplikacja e-commerce może przynieść Twojej firmie wspaniałe cuda. W innych okolicznościach, jeśli masz aplikację e-commerce, ważne jest, aby wprowadzić ją na rynek z zapałem i strategią.

Aplikacje stanowią teraz ogromną część naszego codziennego życia, a ludzie spędzają niemal 30 godzin miesięcznie w swoich aplikacjach. Aplikacje odgrywają ważną rolę w kilku mikro-momentach, jeśli chodzi o Twoją ciekawość, zainteresowanie, działanie i zachowanie.

Potrzeba marketingu aplikacji w handlu elektronicznym:

Poświęciłeś mnóstwo czasu, aby zbudować niesamowitą aplikację e-commerce, ale jest ona bezużyteczna, jeśli nie trafia do telefonów docelowego konsumenta. Ludzie mogą odkrywać aplikacje poprzez wyszukiwanie w sklepie z aplikacjami, ale firmy zawsze potrzebują pewności sukcesu. Optymalizacja dla sklepu App Store lub Google Play może pomóc uzyskać wystarczająco wysoki ranking aplikacji, aby przyciągnąć zainteresowanie. Dodatkowo, potrzebujesz dobrego źródła nowych plików do pobrania.

Ważne jest, aby każdy biznes był aktywnie obecny w mediach społecznościowych, ponieważ jest to łatwa i opłacalna strategia, aby zachęcić ludzi do pobrania nowej aplikacji mobilnej.

Niezależnie od tego, czy aplikacja jest w trakcie tworzenia, czy już wdrożona, możesz wykorzystać plany marketingowe do zwiększenia liczby pobrań.

Handel elektroniczny znacznie napędza tempo rozwoju aplikacji mobilnych .

Sukces Twojej aplikacji jest bezpośrednio związany z wysiłkami i strategią marketingową stosowaną przy promocji aplikacji.

Najlepsze pomysły na promocję aplikacji mobilnych w handlu elektronicznym


1. Promuj swoją aplikację przed uruchomieniem: Twoja aplikacja może się połączyć z planowanymi promocjami, które mogą być zorganizowane poprzez kampanie w mediach społecznościowych, akcje społecznościowe, promocje ekologiczne i inne sposoby.

Promocja w mediach społecznościowych może zwiększyć popularność aplikacji mobilnych. Po zdefiniowaniu koncepcji aplikacji, rozpocznij jej marketing. Zidentyfikuj użytkowników idealnych, tych, którzy korzystają z pobranych aplikacji, a następnie odpowiednio zaprojektuj promocje.

2. Optymalizacja dla sklepu: Podobnie jak w przypadku wyszukiwarek internetowych, marketing aplikacji jest niezbędny, aby Twoje aplikacje mogły być łatwo wyszukiwane z milionów aplikacji znalezionych w sklepie z aplikacjami. Użytkownicy ci muszą szukać aplikacji takich jak Twoja, korzystając z odpowiednich słów kluczowych i opisów.

Ważne jest, że treści są dostosowane do zainteresowania użytkowników w oparciu o popularne tematy wyszukiwania. Optymalizacja dla sklepu jest niezbędna do promowania aplikacji, inaczej aplikacja może leżeć na dole stosu innych aplikacji.

Optymatyzator aplikacji sprawia, że aplikacje są bardziej widoczne, optymalizując indeksowane i wybierając kategorię aplikacji i łącząc się z odpowiednimi użytkownikami na zatłoczonym rynku.
3. Sprzedawaj swoją aplikację na Facebooku: Facebook jest królem marketingu społecznościowego i musi być częścią Twoich planów marketingowych od samego początku. Powinieneś rozpocząć marketing dla użytkowników Facebooka na samym początku, nawet zanim aplikacja zostanie wdrożona.

Powód jest prosty, platforma szczyci się większą ilością użytkowników niż jakakolwiek inna platforma. Utwórz sponsorowane posty na Facebooku, aby ułatwić dotarcie do odbiorców w oparciu o ich właściwości, zwłaszcza wiek, płeć, kulturę i inne dane demografie.

Możesz nawet kierować konkretne reklamy według lokalizacji lub innych danych demograficznych. Posiadanie strony na Facebooku jest w 100% niezbędne niezależnie od branży. Upewnij się, że jesteś na Facebooku i jeśli to możliwe, sprawdź czy jesteś popularny wśród docelowych odbiorców.

4. Marketing na Instagramie: Chociaż Instagram zawiera zdjęcia, jest to cenne i skuteczne narzędzie marketingowe dla aplikacji mobilnych. Instagram rozwija się z kilkoma atrybutami, które nawet pomogą Ci dodać interesujące filmy o długości prawie minuty.

Ostatnio Instagram dodał opcje fabuły i konfigurację ankiety poprzez historię, jako integralną cechę, aby zwiększyć zaangażowanie wśród odbiorców. Właśnie te cechy są powodem, dla którego Instagram szczyci się najwyższym wskaźnikiem zaangażowania w porównaniu do innych serwisów społecznościowych.

Konkursy Instagramów zachęcają nawet do wszelkiego rodzaju treści generowanych przez użytkowników. Publikuj zdjęcia promujące Twoją aplikację i nakłaniaj ludzi do korzystania z nich w swoich profilach, aby wziąć udział w konkursie. Instagram może pomóc w dotarciu do młodszych odbiorców.

5. Promuj się na żywo: Upewnij się, że korzystasz z zasobów na różnych platformach społecznościowych, aby promować aplikacje, w tym Facebook, YouTube i inne, które mogą pochwalić się wszystkimi opcjami transmisji na żywo. Wykorzystuj strumienie wideo do promowania korzystania z aplikacji i grania w gry.

Funkcja live może ułatwić interakcję z publicznością, zachęcając ją do pobrania aplikacji i zachęcając obecnych użytkowników do zwiększenia wykorzystania aplikacji wraz z większą ilością zakupów w niej.

6. Powiadomienia o naciśnięciu przycisku: Powiadomienia lub alerty Push pojawiają się na ekranie urządzenia mobilnego i działają podobnie jak wiadomości tekstowe. Powiadomienia w trybie push mogą wyświetlać aktualizacje statusu, informować o specjalnych zniżkach i ofertach, funkcjach lub aktualizacjach w sposób spójny.

Mogą być one również wykorzystywane w celu zwiększenia lokalizacji, aby zapewnić użytkownikom spersonalizowane wiadomości związane z regionem. Powiadomienia typu “push” służą do zwiększenia zaangażowania użytkowników i zachowania ich.

7. Tworzenie unikalnych ofert mobilnych: Grupa docelowa osób lub klientów do zaoferowania konkretnych funkcji, które są unikalne i nie są oferowane przez inne aplikacje. Pobierz swoją aplikację, która oferuje lepsze rozwiązania niż aplikacje mobilne konkurencji, aby uzyskać gwarantowaną bazę użytkowników.

Budowanie aplikacji e-commerce jest wysoce chaotyczne, ale trzeba je odpowiednio sprzedawać, aby osiągnąć sukces.

Ustanowienie silnej i aktywnej obecności na platformach społecznościowych może przynieść Ci wymaganą publiczność i użytkowników aplikacji, ale nie polegaj tylko na ustnym marketingu aplikacji dla Ciebie! Wdrażanie wyżej wymienionych strategii marketingowych może pomóc w zwiększeniu popularności aplikacji i uzyskać nieuchwytny sukces z aplikacji mobilnych.

Rynek aplikacji jest już zalany mnóstwem aplikacji z milionami aplikacji mobilnych, które walczą, aby ich obecność była odczuwalna. Wyróżnienie się jest niezbędne do przetrwania aplikacji, szczególnie w tym przełomowym rynku rozwoju aplikacji.