Jaki asortyment powinien mieć sklep z kosmetykami?

Sklep z kosmetykami to zawsze dobry pomysł na biznes. W końcu, środki higieniczne czy preparaty do pielęgnacji nigdy nie przestaną być potrzebne. Planując, jak wyglądał będzie asortyment takiego sklepu, warto zastanowić się w pierwszej kolejności, czy chcemy postawić na różnorodność, czy też zawęzić swoją działalność do konkretnego rodzaju kosmetyków. Co należy wziąć pod uwagę, zanim złożymy zamówienie w hurtowni?

Spis treści

Jakie produkty może oferować sklep z kosmetykami?

Wybór kosmetyków jest dzisiaj na tyle duży, że z powodzeniem możemy otworzyć sklep, który oferuje jedynie jedną, wybraną grupę produktów, na przykład kosmetyki myjące, kosmetyki pielęgnacyjne, zapachy do ciała, kosmetyki dla dzieci i tak dalej. Większość sklepów woli jednak zaopatrywać klienta kompleksowo tak, aby nie miał już po co wybierać się do konkurencji. Oznacza to, że sekcje produktów w swoim sklepie najkorzystniej jest podzielić tak, jak robi to hurtownia perfum EDG (w której znajdziemy zresztą wiele innych kosmetyków). Mamy zatem między innymi:

  • kosmetyki do kąpieli – w tym płyny i żele pod prysznic,
  • kosmetyki do włosów – w tym szampony, odżywki, maski, preparaty do stylizacji,
  • antyperspiranty,
  • balsamy i kremy, czyli produkty do pielęgnacji skóry,
  • środki myjące – mydła, płyny do higieny intymnej,
  • perfumy,
  • środki do higieny jamy ustnej – w tym pasty i szczoteczki.

Ofertę sklepu z kosmetykami można podzielić na wiele sposób, aby klient łatwiej odnajdował się w asortymencie. Przykładowy podział uwzględnia poszczególne części ciała, rodzaje zabiegów czy też przeznaczenie produktów (dla kobiet, dla mężczyzn, dla dzieci).

Asortyment sklepu z kosmetykami – zadbajmy o jakość produktów

Współczesny klient nie jest już tak nieświadomy jak dawniej, kiedy wybierał kosmetyki na podstawie ładnego opakowania czy zapachu. Dzisiaj liczy się znacznie więcej, w tym przede wszystkim dobry skład, który gwarantuje skuteczne działanie i bezpieczeństwo stosowania. Klienci oczekują, że żel pod prysznic będzie mył i pielęgnował skórę jak balsam, ponieważ nie mają czasu aplikować go po kąpieli. Podobnie jest w przypadku szamponów do włosów czy mydła do rąk. W kosmetykach szukamy też:

  • wydajności,
  • skutecznego działania,
  • dobrego stosunku jakości do ceny,
  • wygodnego opakowania,
  • nowoczesnej formuły z naturalnymi składnikami,
  • bezpieczeństwa stosowania.

Idealny kosmetyk to dzisiaj produkt niemal w 100% naturalny, najlepiej wegański, bezpieczny dla wrażliwej i alergicznej skóry, działający skutecznie i łagodnie, a do tego zapakowany w butelkę z recyklingu. Mogłoby się wydawać, że takie oczekiwania są nierealistyczne, ale zachodni producenci już od dawna spełniają takie wymogi, dlatego kosmetyki zagraniczne zaskakują polskich konsumentów swoją jakością. Jeśli chcemy zagwarantować klientom właśnie taki poziom satysfakcji, musimy wypełnić swój asortyment kosmetykami niemieckimi czy włoskimi. Ich dodatkowym atutem będzie zapach, który zachwyca każdego.

 Jakie produkty może oferować sklep z kosmetykami?

 

Bądźmy na bieżąco z trendami

Asortyment sklepu z kosmetykami powinien odpowiadać potrzebom klientów. Dzisiaj trendy w pielęgnacji skupiają się natomiast przede wszystkim na ekologii. Szukamy preparatów, które zawierają jak największą ilość naturalnych substancji, jak oleje roślinne, masła czy ekstrakty. Jest to związane zarówno z ochroną środowiska, jak i z wymagającą pielęgnacją skóry, która u coraz większej liczby osób jest wrażliwa, alergiczna, skłonna do podrażnień. Chętniej wybierane są też produkty z oznaczeniem “cruelty free” i “vegan”, ponieważ podchodzimy do zakupów świadomiej i wiemy, że składniki pochodzenia roślinnego są zarówno bezpieczne, jak i skuteczne. Co jeszcze warto mieć w sklepie z kosmetykami? Poza linią eko czy bio, dużym zainteresowaniem niezmiennie cieszą się sekcje kosmetyków dla dzieci, w których zaopatrują się nie tylko rodziny, ale również alergicy. Takie kosmetyki są bowiem zasadniczo zdecydowanie delikatniejsze dla skóry. Mają też łagodny lub wręcz neutralny zapach, czego również poszukują osoby wrażliwe na chemiczne składniki kosmetyków.