8 błędów marketingowych w małych firmach

Marketing jest niezbędnym elementem prowadzenia każdego udanego biznesu. Ekspozycja na profil działalności może zwiększyć jego rangę na rynku i reklamować portfolio wśród ludzi. Wszystkie zalety i strategie, które pochodzą z doskonałej strategii marketingowej jest to, co napędza wzrost firmy, czy to małej czy dużej. Właściciele dużych firm marketingowych mają budżet marketingowy. Badanie wykazało, że firmy zarabiające ponad 5 miliardów złotych w przychodach wydają do 13% swojego budżetu na marketing.

Największa wydaje aż 49% swoich ogólnych przychodów na marketing.

Przy wszystkich tych głównych organizacjach wydających pieniądze na marketing, właściciele małych firm również nie pozostają w tyle.
Ale zauważyliśmy kilka poważnych błędów, które popełniają podczas opracowywania i realizacji swojej strategii.

  • Inwestycja: poważnym błędem popełnionym przez małe przedsiębiorstwa jest to, że uważają one marketing za wydatek. Raczej marketing jest inwestycją, która napędza wzrost Twojej organizacji i zwiększa liczbę klientów. Dobrze zaplanowana i realizowana strategia marketingowa przechyla głos ludzi w kierunku Twojej firmy. Mamy tendencję do zmniejszania budżetu marketingowego podczas spowolnienia, co jest błędem. Spowolnienie jest raczej doskonałą okazją do wykorzystania tego katalizatora jako siły napędowej wzrostu.
  • Plan wadliwy: kolejnym błędem popełnionym przez małe firmy jest to, że nie mają one dobrze zaplanowanej strategii marketingowej. Strzelanie na ślepo w powietrze strzałami nie doprowadzi do owocnych rezultatów; będzie to tylko marnotrawstwo Twoich zasobów. Dlatego też, niezależnie od wielkości firmy, zrób plan i trzymaj się go. Dobrze wprowadzony na rynek i rozwinięty plan pomoże Ci osiągnąć Twoje cele. Zaangażuj profesjonalnego stratega ds. planowania, doprowadzi do lepszego zrozumienia rynku i jego wzorca rozwoju. Ponadto, powinien być opracowany i przestrzegany z najdrobniejszymi szczegółami. Wydatki wszystkich segmentów planu mają być ponoszone zgodnie z planem, to tylko pomoże Ci w przyszłości.
  • Cel: naprawdę liczy się to, do kogo kierujesz swoje podejście marketingowe. Jeśli łódź wyląduje na niewłaściwych morzach, wszystkie wydatki poniesione na jej rozwój i produkcję wyniosą tylko dudnienie częściami zamiennymi. Istotne jest, abyś kierował swoje kampanie reklamowe, treści i narzędzia strony internetowej dla właściwych odbiorców. Nie jest ważne, aby śledzić dane i iść za najbardziej dochodowych warstw społeczeństwa. Poznaj swój produkt i poznaj swoją publiczność, utwórz między nimi połączenie, to tylko ty możesz przekształcić aby prowadzić do sprzedaży.
  • Być pasterzem, a nie owcą: właściciele małych firm zazwyczaj podążają w ślady dużych organizacji i adresują swoje produkty na tych samych zasadach. Jest to wielki błąd, dlatego ta strategia na pewno nie powiedzie się i doprowadzi do spadku sprzedaży. Raczej dać publiczności inny powód, aby kupili Twój produkt i dać im znać, dlaczego jest on wyjątkowy, to tylko Ty możesz sterować rynkiem w kierunku swoich produktów.
  • Poznaj swoich konkurentów: nie tylko Twój biznes, są tysiące domowych firm, które są zakładane każdego dnia i wszystkie one chcą osiągnąć sukces. Chociaż nie jest rzeczą możliwą wiedzieć o każdej z nich, możesz wiedzieć o swoich najbliższych konkurentach. Rozpoznaj ich produkt, zidentyfikuj ich strategię, zbadaj ich wzorce rozwoju, co pomoże Ci o krok wyprzedzić ich na rynku.
  • Utrzymaj swój rynek: Jest wysoce zalecane przez wszystkich guru marketingu, że nie można zastąpić starszych klientów nowymi. Jako głównym ukrytym elementem marketingu jest słowo reklama ustna. Strategia ta może być realizowana tylko przez istniejących klientów. Jeśli w jakiś sposób zdecydujesz się ich zaniedbywać kosztem nowych, nie tylko zaszkodzi to Twojej sprzedaży, ale może prowadzić do utraty reputacji na rynku.
  • Brak adresu internetowego: większość właścicieli firm sądzi, że jak oni działają w granicach swojego miasta to strona internetowa jest po prostu kolejnym wydatkiem, który może być wykorzystany gdzieś indziej. Ale w przeciwieństwie do tego wyobrażenia, okazało się, że te małe firmy, które mają stronę internetową mają większe szanse na sukces niż ci, którzy są jej pozbawieni. Adres online nie ma granic geograficznych i poprzez niego, można promować swoją działalność i interakcji z większą liczbą klientów.
  • Diabeł tkwi w szczegółach: może się wydawać niewłaściwe i stratą czasu studiowanie niuansów każdego klienta i procentu wzrostu, który generuje dla Twojej firmy. Kwota, którą trzeba wydać na różne platformy mediów społecznościowych do reklamy, a nawet uznając wartość życia klienta, wszystkie te wskaźniki mogą wydawać się obojętne dla nieuzbrojonego oka. Ale prawdziwy potencjał wzrostu jest w nich widoczny. Badanie wszystkich związanych czynników generuje wyższe zyski i pracując nad nimi, aby ominąć każdą przeszkodę na drodze do sukcesu.

Można uznać te punkty za błędy popełnione przez większość właścicieli małych firm lub nawet jako wskazówki, które muszą być skierowane do wykonania strategii marketingowej.