Dodaj perfekcyjną grafikę w swoich socialach – garść porad!

Prowadzenie social media wymaga ciągłego podążania za trendami, regularności i kreatywności w działaniach. Prowadzisz swoje konto i chcesz zbudować większe zasięgi? A może jesteś odpowiedzialny za social media marki? Dowiedz się, jak tworzyć perfekcyjne grafiki i kreować angażujący content!

Spis treści

Grafiki w social mediach – gdzie i jakie stosować?

Zacznijmy od tego, że rodzaj wykorzystywanych grafik zależy przede wszystkim od tego, w jakich social mediach są one wykorzystywane. Na YouTube przydają się jako miniaturka filmów, na Instagramie jako przykuwające uwagę zamienniki zdjęć czy dodatki do relacji, a na Facebooku jako infografiki czy reklamy. Ważne jest, aby każda wykorzystana w feedzie grafika była czytelna, jakościowa, dopasowana do identyfikacji wizualnej marki, a przy tym ciekawa i przykuwająca uwagę odbiorców. Nie bez znaczenia jest także rozmiar grafik – podobnie jak zdjęcia na fb czy Insta, muszą być one dostosowane do wymogów danego medium.

Rozmiary grafik w social mediach

  • Facebook: zalecane jest, by zdjęcie profilowe miało minimum 800 x 800 px, a zdjęcie w tle 820 x 312 px. Relacja powinna mieć rozmiary 1080 x 1920 px, grafika kwadratowa 1200 x 1200 px, grafika pionowa 960 x 640 px, a grafika pozioma: 1200 x 800 px
  • Instagram: grafika kwadratowa powinna mieć rozmiary 1080 x 1080 px, pionowa 1080 x 1350 px, a pozioma 1080 x 608 px. Grafiki na Insta Stories natomiast: 1080 x 1920 px.
  • TikTok: tutaj grafiki na zdjęciu profilowym powinna mieć rozmiar 1080 x 1080 px, z kolei post wideo 1080 x 1920 px.
  • Linkedin: zdjęcie profilowe powinno mieć rozmiary minimum 400 x 400 px, zdjęcie w tle 1584 x 396 px, post reklamowy 1200 x 627 px, a relacja podobnie jak na Instagramie czy Facebooku – 1080 x 1920 px.

Projektowanie grafik do social mediów – jak to robić?

Zdjęcia i grafiki to must have w mediach społecznościowych. Odbiorcy łatwiej i szybciej przyswajają obrazy aniżeli tekst. Poza tym posty i reklamy z grafiką lepiej się klikają, przez co osiągają większe zasięgi. O sile obrazu w social mediach powstało już tysiące opracowań, poradników i artykułów.

Estetyczne, a zarazem skuteczne grafiki na media społecznościowe stworzyć może każdy. Nie trzeba zlecać prac grafikowi, choć oczywiście można, by uzyskać profesjonalne kreacje. Jeśli jednak chcesz to robić na własną rękę, możesz skorzystać z bezpłatnych i łatwych w obsłudze programów graficznych, jak Canva czy bardziej zaawansowanych – Adobe Photoshop, Adobe Illustrator albo CorelDraw.

Projektując grafiki do social mediów zawsze stawiaj na jakość i czytelność. Wykorzystuj dobrej jakości zdjęcia i grafiki. Stawiaj na obrazy przykuwające uwagę, oryginalne i dopasowane do treści komunikatu. Nie bój się żywych kolorów, choć uważaj, aby z nimi nie przesadzić. Staraj się trzymać kolorystyki spójnej z Twoją identyfikacją wizualną. Pamiętaj, że treści na grafice nie powinny przekraczać około 20% (szczególnie na grafikach reklamowych). A przede wszystkim projektuj, oglądaj, poddawaj ocenie osób trzecich i obserwuj statystyki w social mediach, by wiedzieć, co się klika. Pamiętaj, że praktyka czyni mistrza!