Wynajem kontenerów: kluczowe aspekty, na które musisz zwrócić uwagę

Impreza plenerowa, plac budowy, catering na świeżym powietrzu – niezależnie od okoliczności zaplecze sanitarne w miejscach tego typu to must have dla każdego organizatora. Aby ułatwić sobie sprostanie temu wymogowi, wiele osób decyduje się na wynajem kontenerów sanitarnych. Nic dziwnego – oferta rynkowa producentów jest obecnie bardzo szeroka, a kontenery różnią się standardem wyposażenia w zależności od potrzeb. Zobacz, co warto wiedzieć, zanim podpiszesz umowę najmu takiego obiektu.

Spis treści

Jakie możliwości daje kontener sanitarny?

Takie mobilne zaplecze sanitarne to strzał w dziesiątkę, jeśli w okolicy brakuje go w wersji stacjonarnej. Chodzi nie tylko o toaletę, ale także umywalnię, kabinę prysznicową, a nawet szatnię! Wnętrze kontenera sanitarnego można modyfikować wedle własnych potrzeb.

W przypadku gdy w pobliżu brakuje kanalizacji czy przyłącza wody, zaplecze rozbudowuje się także o zbiornik na nieczystości, który może być regularnie opróżniany przez firmę obsługującą. W ten sposób powstaje całkowicie niezależna instalacja, której nie trzeba podłączać do żadnej sieci.

Najbardziej zaawansowane modele kontenerów sanitarnych mogą być wyposażone w małą instalację HVAC. To rozwiązanie pozwalające na sprawną wymianę powietrza w pomieszczeniu – ma to kluczowe znaczenie w przypadku obiektów tego typu.

Jeśli korzystasz z mobilnych sanitariatów regularnie, możesz także rozważyć ich zakup, jednak wówczas musisz jednocześnie zatrudnić firmę, która zajmie się regularnym wywozem nieczystości. W przypadku wynajmu ten problem Cię nie dotyczy – wynajmujący świadczy kompleksowe usługi obejmujące także konserwację i utrzymanie zaplecza w czystości. Wynajem kontenerów jest zatem bardzo opłacalny.

Na co zwrócić uwagę, wynajmując kontener?

Wybór modelu zależy od konkretnych potrzeb przyszłych użytkowników. Zanim zamówisz kontener sanitarny, oceń:

  • liczbę potrzebnych w środku umywalek i toalet,
  • rodzaje toalet (podział na damską i męską, wersja dla osób niepełnosprawnych),
  • pożądane standardy higieniczne,
  • rozmiar kontenera względem przestrzeni, jaką masz do zagospodarowania,
  • stopień prywatności i bezpieczeństwa,
  • dodatkowe wyposażenie,
  • standardy związane z dostawą i odbiorem zaplecza,
  • adekwatność ceny wynajmu.

Jeśli organizujesz duży koncert lub wręcz kilkudniowy festiwal w plenerze, kontenery sanitarne będą z pewnością mocno oblegane przez uczestników. Warto wówczas zadbać o odpowiednią przepustowość i przestronność takiego zaplecza. Z kolei plac budowy wymaga, aby wnętrze kontenera odpowiadało potrzebom robotników spędzających przy pracy na zewnątrz całe dni. Poza umywalką czy toaletą można zapewnić im w kontenerze kabiny prysznicowe, ogrzewanie, szatnię i miejsce na zjedzenie posiłku.

Wyposażenie kontenera, jakie tylko chcesz!

Firmy wynajmujące mobilne sanitariaty, np. mToilet, doskonale wiedzą, że oczekiwania klientów mogą znacznie się od siebie różnić. Dlatego oferta najmu kontenerów tego typu jest zwykle bogata. Oto najpopularniejsze elementy podstawowego i dodatkowego wyposażenia, na które stawiają producenci:

  • toalety (powinna być przynajmniej jedna: albo klasyczna, albo chemiczna, której nie trzeba specjalnie czyścić, aby utrzymać najwyższy stopień higieny),
  • umywalki (bieżąca woda, ale także mydło czy środek dezynfekujący to dziś podstawa),
  • wentylacja (kontenery sanitarne w większości są wyposażone w systemy wentylacji, które gwarantują cyrkulację powietrza i eliminują niespodzianki w postaci przykrych zapachów),
  • oświetlenie (to dzięki niemu można korzystać z zaplecza, gdy na zewnątrz jest ciemno lub w takich obiektach, w których nie przewidziano okna),
  • zamki w drzwiach (to sposób na zapewnienie użytkownikom toalety pożądanej prywatności),
  • zbiorniki na wodę i nieczystości (dzięki nim możliwe jest utrzymanie higieny w kontenerze, jednak ścieki muszą być regularnie usuwane),
  • zbiorniki i podajniki na akcesoria i środki higieniczne (udogodnieniem są podajniki na papier toaletowy czy ręczniki papierowe przy umywalkach),
  • elementy dodatkowego wyposażenia (to akcesoria, które można umieścić w kontenerach na życzenie klienta i w zależności od standardu obiektu – najczęściej są to wieszaki na ubrania, dyfuzory zapachowe czy lustra).

Zakup kontenerów sanitarnych nie zawsze się opłaca, a wynajem daje nie tylko możliwość uzyskania atrakcyjnych warunków cenowych, ale przede wszystkim zapewnia wygodę. Przy dobrze spisanej umowie najmu takie posunięcie zdecydowanie się opłaca, jeśli odpowiadasz choćby za organizację imprezy masowej w plenerze lub przygotowanie placu budowy dla pracowników.